- Rende KEE GBKP No. 177:1,2
- Kekelengen ni Dibata, kekelengen badia. Nusur kap ku doni enda, nemani manusia. Yesus Kam me si perkuah, bengeti pusuh kami. AjariNdu kami gelah, ‘lah gelarNdu terpuji.
- Usekenlah min KesahNdu sanga m’riah tah susah. Cidahken kekelengenNdu man gelemen kami lah. Yesus Kam arapen kami, kekelengenNdu e tetap. Maka Kamlah teman kami, lalap seh rasa lalap.
- Ertoto
- Ngoge Kata Dibata Galati 5: 13
“ Kerna kam o senina-seninangku, kam enggo ipilih Dibata gelah bebas. Tapi jagailah maka ola kebebasenndu e jadi alasen si erbahanca kam ikuasai perukurenndu secara manusia. Tapi berelah maka keleng ate njemba-njemba kam guna si sampat-sampaten”.
Renungen.
Suatu kebahagian bila seseorang dikatakan bahwa dia sudah merdeka. Tidak ada lagi yang mengikat, menekan, menindas, membelenggu, atau menguasai dirinya. Lalu setelah merdeka, siapakah yang menjadi pengendali kehidupan orang itu ?
Dalam pasal 5: 1-16, Paulus mengingatkan bahwa jemaat di Galatia telah dimerdekakan oleh Allah. Ibas Galati 5:1, ikataken, “Kita enggo bebas genduari, sabab Kristus enggo mbebasken kita ! Erkiteken si e tetaplah bagi kalak bebas, janah olanai kam nggit itindih pasangen bagi budak”. Paulus menegaskan bahwa jemaat Galati sudah bebas dari agama Yahudi. Mereka tidak harus lagi menjalankan undang-undang sunat. Jika demikian, apa artinya kalau jemaat Galatia sudah bebas dari agama Yahudi ? Dalam hal ini, ada orang yang memaknai kebebasan itu sebagai bebas melakukan sesuatu yang diinginkan orang itu. Yang menjadi tolak ukur dari “apa yang benar dan apa yang baik” adalah diri orang itu sendiri. Dia merasa berhak melakukan sesuatu hal apabila dia merasa itu baik dan benar. Apakah kebebasan yang seperti yang dimaksudkan Paulus ? Paulus mengatakan bahwa kebebasan labo “ e jadi alasen si erbahanca kam ikuasai perukurenndu secara manusia”. Jangan mendalihken kebebasan yang telah diberikan Allah untuk menjadikan diri sendiri sebagai ukuran tindakan kita. Jika dalam sebuah keluarga, masing-masing anggota keluarga menjadikan dirinya sendiri sebagai tolak ukur tindakannya, maka akan mudah terjadi perseteruan di dalam keluarga itu. Harus ada tolak ukur bersama untuk menentukan prilaku masing-masing anggota keluarga. Apa yang menjadi tolak ukur bersama itu ? Ikataken ibas Roma 6:13, “ Bage pe ola pelepas ringringndu ipake dosa guna ndalanken si jahat. Tapi endeskenlah dirindu man Dibata, bagi kalak si ipekeke i bas si mate nari. Endeskenlah ringringndu guna ipake Dibata ngelakoken si ngena ate Dibata”. Yang menjadi tolak ukur kita, yang telah dibebaskan oleh Yesus Kristus adalah apa yang berkenan kepada Allah. Ibas Galatia 5:6, ikataken, “ Sabab adi ersada kita ras Kristus Jesus, lanai bo jadi soal ersunat entah la ersunat. Si pentingna kal e me erkiniteken man Jesus Kristus janah kiniteken e teridah arah nehken keleng ate”. Yang dikehendaki Allah adalah melakukan kasih. Orang yang telah dibebaskan Allah di dalam Yesus Kristus, tidak lagi menjadikan dirinya sendiri menjadi ukuran tingkah lakunya. Ukurannya bukan lagi aku, bukan dia, bukan kami, tetapi kita bersama. Tindakannya tertuju untuk mengasihi orang lain, untuk kebaikan bersama. Kebebasan yang telah diberikan Kristus Jesus bagi kita menjadi motivasi untuk mengasihi orang lain. Amin. - Ertoto kenca renungen
- Rende KEE GBKP No. 402:1,2
- Perban kekelengenNdu, tebusiNdu dosangku, alu mambur darehNdu, geluhku jadi mbaru. Asa ngasup gegehku, kuikutken kataNdu. Yesus Kam si perkuah, kupuji ras ku sembah.
- Perban kekelengenNdu, ibabaiNdu dalanku, ku dalan kesenangen, gelah aku terkelin. Asa ngasup gegehku…
- Pertoton syafaat ras pertoton Tuhan.
Pdt. Tanda Pinem
GBKP Rg. Jl. Sei Batang Serangan